11 Mart 2012 Pazar

Normal Doğumun Güzellikleri

Sponsorlu Bağlantılar:

Çoğu kadın haklı olarak doğururken kendi kendisini denetlemek ister. İnisyatif, doğuracak kadına verilmelidir; tıbbi açıdan güvenli olduğu sürece istediği doğum yöntemini seçebilir. Doğum öncesinde tıbbi personelin sizi engelleyeceğini düşünüyorsanız doğum yapacağınız hastaneyi ya da evde size doğum yaptıracak doktoru değiştirmeyi ciddi olarak düşünün.

Normal doğum

Seçtiğiniz doğum biçimiyle ilgili vermeniz gereken en önemli karar normal mi, müdahaleli mi olacağıdır. Normal bir doğumda tıbbi müdahale ya da anestezinin hiçbir türü yoktur. Doğum yapmanın yaşamlarındaki en önemli olay olduğunu düşünen, bu olayın her anını, çok acı verici de olsa, uyanık bir kafa ve vücutla duymak isteyen kadınlara karşı büyük bir sempatim vardır. Gebeliği her yönden normal gelişen bir kadına normal doğum yapmasını öğütlerim.

normal doğumun zevki spontan vajinal doğum

Normal doğum demek, bebek doğururken tümüyle bilinçli olmak, doğum boyunca inisyatif sahibi olmak demektir. Ne var ki, bunun için çok uzun ve ağrılı bir süreç yaşamanız gerekmez. Okuduklarınız ve antenatal muayeneleriniz yoluyla neler olacağını biliyorsanız ve buna hazırlıklıysanız korku ve gerilim ortadan kalkacaktır; doğumun her anının zevkini çıkarabilecek, ne zaman yardım istemeniz gerektiğini bileceksiniz.

Öte yanda yalnızca acı çekmek amacıyla sancılara katlananları mantıksız buluyorum. Böyle bir zamanda acı çekmek çok tatsız ve yorucu bir olaydır. Doğum sonunda bir bebek sahibi olacağınızı bilseniz bile çektiğiniz acı sizi bunaltabilir. Ben biri sancılı, biri sancısız iki doğum yaşadım. İkincisinde epidural anestezi yapılmasma karşın hangisini yeğlediğimi kesinlikle biliyorum: Sancısız olanını. Ne var ki geçerli nedenlerden ötürü bebeklerini normal yollarla doğurmak isteyen birçok kadın vardır. Bu yüzden her kadın için düşünülmesi gereken bir olasılıktır.
Aramalar: normal doğumun iyi tarafları, normal doğum yapmanın avantajları